Rotzooi

Gepubliceerd op Auteur: Redactie

Het is altijd een chaos bij mij op werk. Alles gaat ongeveer online en nog steeds is het en chaos. Hoe kan dat toch? De grootste reden is dat wij alles op een hoop gooien wat niet online gebeurt. Zoals stapels papieren, pennen en potloden zelfs ligt er kleding op de tafel. We noemen het dan ook wel de rotzooi tafel. Ja die was niet zo moeilijk om te raden. Wanneer wij iets niet meer gebruiken of denken het niet meer nodig te hebben gooien we het daar. Ook al hebben we genoeg tijd om het op te ruimen wordt het niet gedaan.

Het opruimen is begonnen

Ik dacht dat het tijd was om dat op te lossen. Zo kozen we ervoor op te gaan ruimen. Of tenminste ik zei dat we moesten opruimen want het kantoor zag er niet uit. En toen kwamen we op probleem nummer twee. We hadden niet eens een afvalcontainer. Maar we kunnen dus blijkbaar een vuilcontainer huren! Super handig. Ik ging kijken op de site van mkb afval. Hier werd al het een en ander uitgelegd. Je hebt dus ook verschillende maten van containers. Je hebt variatie tussen de 240 en 1700 liter. Genoeg keus in grootte dus! Op de afgesproken dag kan de container geleegd worden. Deze moet dan aan de zijkant van de straat staan.

Hoe werkt het eigenlijk?

Ook wordt er op de site aangegeven hoeveel je bespaart per jaar. En geld besparen willen we natuurlijk allemaal. Zo willen wij een vuilcontainer huren voor papier en karton. Dat is de grootste boosdoener bij ons. Ook kan je het huren voor glas etc. Maar dat was voor ons niet nodig. En wanneer wij de container niet meer nodig hebben kunnen we het contract gewoon afzeggen per maand! Dat is helemaal gemaakt voor ons. Zo gingen wij dus de container huren.

Nu moeten we het ook afmaken

Het opruimen was bij deze dus begonnen. We pakte eerste de grootste boosdoener aan. Ja de rotzooitafel. Er stonden drie man op om het op te ruimen. Drie man om een tafel op te ruimen klinkt heel erg veel. Maar echt de tafel was een zooi, je kan het bijna niet voor ogen zien. Naast de rotzooitafel kon er ook wel worden gestofzuigd. En misschien een beetje gedweild. De ramen konden worden gezeemd en de prullenbakken konden worden geleegd. Als we er toch aan zijn begonnen kunnen we het net zo goed gelijk afmaken. Zo werd ons kantoor weer mooi en schoon. Nu snap ik ook waarom ik telkens mijn allergische reactie had voor stofmijt. Het was omdat het niet schoon was. Nu lijkt het kantoor splinter nieuw!